Un teren de aproximativ 400 mp din comuna Vădeni, aflat în proprietatea judeţului Brăila, a fost transferat către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în administrarea CNAIR, la solicitarea Companiei Naţionale, care a precizat că această suprafaţă este necesară în vederea bunei desfăşurări a lucrărilor de la Podul suspendat peste Dunăre.
Consilierii judeţeni au aprobat în ultima şedinţă de CJ trecerea unui teren în suprafaţă de 381,05 mp, situat în comuna Vădeni, din domeniul public al judeţului Brăila şi administrarea Consiliului Judeţean, în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în vederea realizării obiectivului de investiţii ‘Pod peste Dunăre în zona Brăila’.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în urma unui demers făcut de CNAIR, în data de 14 iunie, iar despăgubirile pentru respectiva suprafaţă, împărţită în două parcele, una de 276,44 mp, alta de 104,61 mp, vor fi alocate în baza unei hotărâri de Guvern, care va modifica şi completa anexa 2 a HG nr. 857/2018.
Potrivit informaţiilor făcute publice de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în prezent ‘se desfăşoară ample operaţiuni de lansare a platformelor provizorii ‘catwalk’ în zona deschiderii centrale a turnurilor. În acelaşi timp au loc şi activităţile de armare şi betonare a etapelor premergătoare finalizării blocurilor de ancoraj’.
Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila – Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.