Peste 4.000 de părinţi au apelat serviciul de telemedicină ALOPEDI, în primele trei luni ale anului în curs.
‘Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a realizat împreună cu reprezentanţii Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii care gestionează serviciul de call-center ALOPEDI – 0364917 o analiză a activităţii derulate în trimestrul întâi al acestui an prin intermediul proiectului dedicat sfaturilor medicale pediatrice. (…) S-a constatat, astfel, că ALOPEDI – 0364917 a fost apelat în primele trei luni ale anului 2022 de către 4.301 de părinţi. Marea majoritate a apelurilor, 3.166, s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, iar părinţilor li s-au explicat care sunt semnele la apariţia cărora trebuie să se adreseze medicului’, se arată într-un comunicat transmis, vineri, de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj.
Potrivit sursei citate, cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, în cazul a 1.078 de copii. De asemenea, problemele respiratorii au fost cauza unui număr de 1.023 de apeluri, dintre care 275 pentru copii care erau deja diagnosticaţi cu COVID-19, iar vărsăturile, diareea şi durerile abdominale au însumat 507 apeluri.
‘Toţi părinţii care au apelat ALOPEDI au beneficiat, într-un timp scurt, de sfaturile utile ale specialiştilor care deservesc acest serviciu de telemedicină, în funcţie de simptomatologia descrisă. Este de apreciat faptul că în peste 73% din cazuri problema a putut fi soluţionată telefonic, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la cabinetul medical, mai ales în această perioadă în care prevenţia şi respectarea regulilor de distanţare sunt extrem de importante’, declară, conform comunicatului, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.