Pe măsură ce jucătorii interacționează cu și într-un anumit joc, aceștia câștigă și consumă active (experience points – XP, monede, articole etc.). Designul economiei de joc se ocupă de crearea și echilibrarea acestor elemente, pentru a transforma implicarea jucătorilor în oportunități de monetizare, încorporându-le totodată în bucla de joc de bază.
Pe măsură ce jucătorii interacționează cu și într-un anumit joc, aceștia câștigă și consumă active (experience points – XP, monede, articole etc.). Designul economiei de joc se ocupă de crearea și echilibrarea acestor elemente, pentru a transforma implicarea jucătorilor în oportunități de monetizare, încorporându-le totodată în bucla de joc de bază.
Există două scopuri pentru economiile de joc. Unul este de a oferi jucătorilor oportunități de avansare economică în cadrul jocului. Celălalt este de a genera venituri pentru un anumit studio de jocuri. Obiectivul final al unei economii de joc bine concepute constă în echilibrarea acestor scopuri, astfel încât niciunul să nu-l copleșească pe celălalt în importanță.
Economia jocului este un sistem de distribuție, achiziție și cheltuieli de resurse în lumea jocului. Acest lucru este valabil pentru fiecare joc, dar devine mai complex atunci când e vorba despre jocuri multiplayer, în care mai mulți jucători împart resurse care trebuie gestionate de cineva (designerul jocului). Dacă un game designer își dorește ca designul economiei de joc să funcționeze bine, va trebui să ia în considerare ceea ce în engleză poartă numele de taps și sinks.
Taps sunt activități care oferă jucătorilor resurse precum moneda, iar sinks sunt sisteme în care jucătorul poate cheltui acea monedă. Designerul economiei de joc trebuie să echilibreze taps și sinks pentru ca jucătorii să obțină suficientă monedă de cheltuit, dar nu prea multă, atunci când nu trebuie să cumpere nimic.
De asemenea, este esențial să se facă distincția între monedele din joc – care pot fi cheltuite pe microtranzacții sau distribuite ca recompense – și monedele din afara jocului, cum ar fi banii reali, populari și, mai ales, necesari atunci când joci poker pe bani reali și faci depuneri rapide și sigure. În calitate de designer și dezvoltator de jocuri, îți dorești probabil ca designul economiei tale de joc să reflecte tipul de joc pe care îl creezi. Dacă țintești pentru un titlu costisitor precum Triple-A, atunci va fi esențial să adaugi modalități diferite pentru ca oamenii să obțină resurse, iar în cazul pokerului, oferirea de opțiuni diferite pentru a face depuneri ar trebui să fie, de asemenea, o acțiune obligatorie. În schimb, jocurile free-to-play tind să se bazeze mai mult pe un singur mod de a primi elemente/monede, deoarece orice altceva ar necesita o anumită formă de cumpărare.
Economia de joc este o parte integrantă a multor jocuri și poate fi văzută ca un sistem de secvențe de joc care sprijină activitatea de bază, pentru a crea o experiență captivantă pentru jucător. Crearea și echilibrarea acestor secvențe în ansamblu vor îmbunătăți valorile din tabloul de bord de analiză. Și în acest sens, în primul rând, un game designer va trebui să își dea seama ce date le va arăta jucătorilor, astfel încât aceștia să știe cum au afectat acțiunile lor în joc lucruri cum ar fi cât de multă monedă au pentru achiziționarea de articole sau avansarea abilităților/nivelurilor/personajelor în lumea jocului în sine. Apoi urmează să determine ce activități economice vor conduce jocul și vor oferi jucătorilor oportunități de avansare – dacă aceste activități necesită cheltuirea unor cantități mari de monedă (cum ar fi cumpărarea de proprietăți) sau pur și simplu să execuți sarcini de rutină în mod repetat (cum ar fi eliminarea monștrilor).
Unul dintre aspectele fundamentale ale designului economiei de joc este cum să îi oferi jucătorului resurse și indicații referitoare la cum anume să cheltuiască aceste resurse. Designerul jocului trebuie să știe cât de mult ar trebui să câștige și să cheltuiască jucătorul pentru a echilibra sistemele în consecință.
Înțelegerea comportamentelor jucătorilor folosind datele culese prin instrumente de analiză îi ajută pe dezvoltatori să își înțeleagă publicul interesat de jocuri, mai bine decât oricând și le permite să dezvolte experiențe mai captivante.
Analytics a devenit o parte integrantă a designului economiei jocului. Analizele în cadrul economiilor de joc pot ajuta la determinarea comportamentului jucătorilor și a ratei de cheltuieli. Este important să fie luat în considerare modul în care un joc va genera bani înainte de proiectarea economiei jocului, deoarece acest lucru afectează toate deciziile următoare.