Pacienţii celor trei spitale din subordinea Consiliului Local Craiova vor evalua, din această lună, calitatea hranei, a curăţeniei şi conduita şi implicarea personalului medical din spitale în baza unor chestionare care le vor fi puse la dispoziţie.
Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, a anunţat luni, într-o conferinţă de presă, că în fiecare dintre cele trei unităţii spitaliceşti care aparţin municipalităţii, pacienţii vor primi, la internare, câte un formular cu întrebări legate de hrana primită, condiţiile din spital şi salon, dar şi despre relaţia medic/asistent şi pacient, pentru că ‘salariile din spitale sunt mai mult decât decente, iar actul medical şi respectul pentru pacienţi trebuie să fie pe măsură’.
Vasilescu a explicat că i-au fost relatate de către prieteni şi cunoştinţe situaţii legate de modul în care au fost trataţi de personalul medical.
‘Am fost persoana care s-a implicat cel mai mult în apariţia Legii 153, care asigură pentru medici şi asistenţi salarii foarte atractive. Tocmai pentru că am făcut foarte multe investiţii în cele trei spitale ale primăriei şi am asigurat salarii mai mult decât decente personalului medical, credem că a venit momentul să solicităm personalului medical să-şi facă datoria la cel mai înalt standard. În această perioadă de pandemie am avut mulţi prieteni, multe cunoştinţe care au fost internate în spitalele noastre. Din păcate, nu de la toţi am auzit cuvinte bune, nu pentru dotarea spitalelor, ci pentru modul în care, uneori, au fost trataţi de personalul medical. Este motivul pentru care am decis ca începând din luna februarie să testăm satisfacţia pacienţilor care sunt internaţi în spitalele noastre’, a afirmat Olguţa Vasilescu, în cadrul conferinţei de presă.
Aceasta a mai spus că la internare pacienţii vor primi chestionare, pe care, după ce le vor completa, le vor introduce, la externare, într-o cutie. ‘La această cutie nu are acces decât reprezentantul primarului în Consiliul de Administraţie al spitalului. După ce vom vedea care este feedback-ul vom şti şi noi ce mai avem de îmbunătăţit şi, mai mult decât atât, va conta foarte mult în ceea ce priveşte evaluare personalului medical, care se face de fiecare dată la începutul anului următor şi, bineînţeles, la evaluarea managerilor instituţiilor noastre’, a explicat primarul Craiovei.
Chestionarul, care va fi completat anonim, va avea următoarele întrebări: 1. Când v-a fost predat chestionarul de feddback al pacientului? (Variante: La internare; pe parcursul internării sau la externare); 2. Sunteţi mulţumit de ambientul spitalului şi condiţiile de cazare care v-au fost puse la dispoziţie?; 3. Sunteţi mulţumit de calitatea şi serviciul de distribuire a hranei?; 4. Curăţenia salonului şi a spaţiilor aferente acestuia au fost corespunzătoare?; 5. Sunteţi mulţumit de conduita şi implicarea asistentelor medicale?; 6. Sunteţi mulţumit de conduita şi implicarea medicului?; 7. Vi s-a solicitat să cumpăraţi medicamente sau alte obiecte sanitare din afara spitalului? Dacă da, care au fost acelea?
Vasilescu a mai spus că a simţit nevoia să pună ultima întrebare, pentru că a auzit că li se cer pacienţilor să vină cu medicamente, seringi şi tot felul de obiecte sanitare.
‘Şi când am întrebat la spital de ce se întâmplă acest lucru mi s-a spus că nu este finalizată licitaţia. Vreau să mă asigur şi eu dacă într-adevăr nu este finalizată vreo licitaţie sau, pur şi simplu, se întâmplă aceste lucruri fără niciun motiv. Aceste chestionare sunt anonime, poate că sunt persoane care se internează frecvent în spitalele noastre şi nu vrem ca mai târziu să primească reproşuri de la personalul medical. Le solicităm doar localitatea de domiciliu şi sexul. Îi rog pe toţi cetăţenii craioveni şi nu numai, pentru că primim foarte mulţi din afara oraşului, să folosească această cutie şi să aibă toată siguranţa că va fi apărată persoana lor, că este anonim chestionarul, şi că el va ajunge doar la reprezentantul primarului’, a mai spus primarul Olguţa Vasilescu. AGERPRES / (AS – autor: Maria Mitrică, editor: Marius Frăţilă)