Acasă652Mureş: Cetăţeni revoltaţi după declanşarea grevei angajaţilor CJAS

Mureş: Cetăţeni revoltaţi după declanşarea grevei angajaţilor CJAS

Mai mulţi cetăţeni din Mureş, care s-au deplasat joi la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate, pentru achitarea asigurărilor sau pentru emiterea de adeverinţe pentru cardurile de sănătate pierdute, s-au revoltat după ce au aflat despre declanşarea grevei pe perioadă nedeterminată a angajaţilor CJAS, pe motiv că populaţia nu ar fi fost anunţată în prealabil.

Cei prezenţi la sediul CJAS Mureş au spus că s-au deplasat zeci de kilometri, din Târnăveni, Zau de Câmpie, Hădăreni sau Corneşti doar pentru a afla că de la ora 9,00 a început greva generală, iar dacă au probleme urgente, să revină în ziua următoare, de la ora 8,00 la 9,00.

‘Mi s-a spus că e grevă. Habar nu am avut. Ni s-a spus că de la 8,00 la 9,00 se mai poate rezolva, dar de la ora 9,00 se intră în grevă. Eu am venit să-mi schimb numele, fiindcă m-am căsătorit şi trebuie să schimb numele. Mi s-a spus să revin mâine de la ora 8,00 la 9,00. O să revin. Ce să fac? Nu e corect să vii numai o oră de dimineaţă, când programul e de la 9,00 la 14,00. Am venit pe drum 45 de minute, de la Zau de Câmpie, ca să aflu că nu se poate’, a spus una dintre persoanele aflate în faţa sediului CJAS Mureş.

Alţi cetăţeni au arătat că, deşi au toate asigurările de sănătate plătite la zi, nu pot beneficia de adeverinţa care să le ateste calitatea de asigurat şi astfel nu sunt primiţi la medicii de familie pentru investigaţii medicale şi tratament.

Directorul executiv al Direcţiei Economice din CJAS, Manuel Butiulcă, a declarat că, într-adevăr, la sediul instituţiei se înregistrează zilnic un flux continuu de persoane fizice, dar că, începând de joi, niciuna dintre acestea nu va putea beneficia de documentele solicitate.

‘Un asigurat care are totul actualizat nu are nicio problemă în a beneficia de servicii medicale, dar sunt foarte mulţi – la noi este un flux continuu de persoane. Deci dacă vine să-şi plătească asigurarea de sănătate, de exemplu, nu se plăteşte. Nu se face actualizarea calităţii de asigurat, deblocarea cardurilor, emiterea de adeverinţe înlocuitoare de carduri pentru cardurile pierdute, procesarea cardurilor europene. Nu se procesează raportările furnizorilor de servicii medicale’, a spus Manuel Butiulcă.

Citește și:

Activează Notificările OK No thanks