Un număr de cincizeci de cadre didactice din Vrancea au participat, vineri, la proiectul educaţional ‘Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi’ din cadrul ‘Atelierelor CRED – Bune practici în educaţie’, organizat în colaborare cu Casa Corpului Didactic Vrancea.
Atelierele urmăresc să îi ajute pe profesori să înţeleagă mai bine modul în care elevii învaţă astăzi şi să schimbe felul în care cunoştinţele sunt transmise acestora, printr-o implicare mai mare a elevilor în procesul de predare.
‘Astăzi vorbim despre educaţia nonformală şi felul în care, în acest tip de context, copiii, elevii noştri, pot dobândi competenţe care s-ar putea valorifica în şcoală. Acele competenţe de care ne plângem uneori că nu le dobândesc copiii la şcoală, lucrul în echipă, comunicare şi alte elemente de dezvoltare personală, stimă de sine, cunoaştere, autocunoaştere, autoreglaj emoţional. Discutăm despre cum cele două contexte, formal şi nonformal ce pot întâlni într-un mod prietenos, în beneficiul elevilor. Atelierele îi ajută pe profesori să înţeleagă felul în care elevii învaţă astăzi şi modul în care ar putea să îmbunătăţească ceea ce fac în sălile de clasă, pentru a face învăţarea mai atractivă, mai facilă, deşi învăţarea în sine este un proces complex, care însă nu ar trebui resimţită ca fiind greoaie, iar acest lucru se poate realiza prin utilizarea unor metode care sunt mai active, mai participative, care îl implică pe elev astfel încât acesta să vorbească mai mult, să lucreze în echipă, să aibă mai multe momente când să se exprime, iar predarea să treacă din zona pasivă, în care elevul doar stă şi ascultă, în zona activă, în care elevul este mult mai mult implicat’, a declarat coordonatorul atelierului, Oana Moşoiu, lectorul universitar la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Bucureşti.
Potrivit directorului Casei Corpului Didactic Vrancea, Livia Marcu, este nevoie ca profesorii trebuie să se adapteze schimbărilor din sistemul de învăţământ şi să regândească parteneriatul cu elevii.
‘Acest proiect vine în întâmpinarea schimbărilor atât de necesare în sistemul de învăţâmânt şi vizează modernizarea felului în care profesorii transmit cunoştinţe elevilor. Generaţiile sunt în schimbare şi trebuie să acceptăm că, în acest parteneriat profesor – elev, trebuie să facem cu toţii eforturi ca să avem rezultate mai bune’, a subliniat Livia Marcu.
Proiectul ‘Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi – CRED’ vizează învăţământul primar şi gimnazial, fiind parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a şcolii.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, şi se implementează la nivel naţional. AGERPRES / (A, AS – autor: Dana Lepădatu, editor: Marius Frăţilă)